Νέα και άρθρα
Άρθρα για για την Εκπαίδευση & την Απασχόληση.

Οι εξ' αποστάσεως μεταπτυχιακές σπουδές αναδεικνύουν ένα καινοτόμο μοντέλο εκπαίδευσης που προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα για φοιτητές και επαγγελματίες. Με την τεχνολογία που σήμερα είναι διαθέσιμη, οι σπουδαστές έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν μαθήματα από οπουδήποτε στον κόσμο, ανασχεδιάζοντας την εκπαίδευση για να ταιριάζει με τις ανάγκες τους.

Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα των εξ' αποστάσεως μεταπτυχιακών σπουδών είναι η ευελιξία. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες μπορούν να προσαρμόσουν το ωρολόγιο πρόγραμμά τους σύμφωνα με τις εργασιακές και προσωπικές τους υποχρεώσεις, ενώ ταυτόχρονα διατηρούν την πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση. Αυτό επιτρέπει σε επαγγελματίες να επεκτείνουν τις γνώσεις τους χωρίς να αποχωριστούν την εργασία τους.

Επιπλέον, οι εξ' αποστάσεως μεταπτυχιακές σπουδές επιτρέπουν τη συμμετοχή σε προγράμματα που συχνά δεν είναι διαθέσιμα δια ζώσης. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν από μια ευρεία γκάμα προγραμμάτων σε διάφορους τομείς, ανεξάρτητα από το που μένουν.

Τέλος, οι εξ' αποστάσεως μεταπτυχιακές σπουδές ενθαρρύνουν την ανάπτυξη της αυτομόρφωσης και των ήπιων δεξιοτήτων. Οι φοιτητές πρέπει να είναι μεθοδικοί και οργανωτικοί ως προς το χρόνο τους και συνεπείς στην τήρηση των προθεσμιών, προκειμένου να επιτύχουν στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών τους.

Τόσο στα Ελληνικά Πανεπιστήμια, όσο και σε αυτά της Κύπρου υπάρχουν αρκετά κορυφαία προγράμματα που είναι πολύ δημοφιλή και αναγνωρισμένα. Ακολουθούν πέντε από αυτά:

1) Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, το μεταπτυχιακό Χρηματοοικονομική Τεχνολογία (Fintech).
Το Μεταπτυχιακό στη Χρηματοοικονομική Τεχνολογία έχει σχεδιαστεί για να παρέχει δομημένη και στοχευμένη εκπαίδευση τόσο στους σημερινούς όσο και στους μελλοντικούς επαγγελματίες του χρηματοοικονομικού τομέα, λαμβάνοντας υπόψη τα πιο σύγχρονα εργαλεία στην αγορά σήμερα.

2) Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στο Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας, το μεταπτυχιακό Πολιτισμική Πληροφορική και Επικοινωνία, με κατευθύνσεις:
1. Μουσειολογία, 2. Σχεδίαση Ψηφιακών Πολιτιστικών Προϊόντων, 3. Πολιτισμός και Παραγωγή Ταινιών Ντοκιμαντέρ. Σκοπός του ΠΜΣ είναι η κατάρτιση επιστημόνων και ερευνητών υψηλής ειδίκευσης στις εφαρμογές των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) για την ανάδειξη και προβολή πολιτιστικών δεδομένων, καθώς και η προαγωγή της επιστημονικής γνώσης και της έρευνας στην Πολιτισμική Πληροφορική και Επικοινωνία, με εξειδίκευση στα πεδία του Ψηφιακού Πολιτισμού, της Μουσειολογίας και του Ντοκιμαντέρ.

3) Στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, το μεταπτυχιακό MSc in Data Science (Επιστήμη Δεδομένων).
Στόχος του προγράμματος είναι να καλλιεργήσει στους φοιτητές προηγμένες τεχνικές δεξιότητες και βαθιά κατανόηση της επιστήμης των δεδομένων. Επιπλέον, το πρόγραμμα θα βοηθήσει τους σπουδαστές να αναπτύξουν ερευνητικές δεξιότητες ώστε να μπορούν να σχεδιάσουν νέες επιστημονικές μεθόδους που θα ωθήσουν τα όρια αυτού του αναδυόμενου πεδίου.

4) Στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος, το μεταπτυχιακό MSc in Bioeconomy: Biotechnology and Law (Βιοοικονομία: Βιοτεχνολογία και Δίκαιο) με κατευθύνσεις:
1. MSc in Bioeconomy: Biotechnology and Law - Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην «Βιοοικονομία: Βιοτεχνολογία και Δίκαιο», και 2. MSc in Research in Bioeconomy: Biotechnology and Law - Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών και Έρευνας στην «Βιοοικονομία: Βιοτεχνολογία και Δίκαιο». Το Π.Μ.Σ. «Βιοοικονομία: Βιοτεχνολογία και Δίκαιο» (MSc in Bioeconomy: Biotechnology and Law) είναι διεπιστημονικό και έχει κυρίως πρακτικό στόχο. Προσφέρει τεχνολογική, νομική και διαχειριστική εξειδίκευση, άμεσα χρηστική τόσο στα νομικά επαγγέλματα, όσο και στα επαγγέλματα επιστημών και τεχνολογίας, που αφορά το αντικείμενό του.

5) Στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο και στο τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας, το μεταπτυχιακό Νέα Μέσα Επικοινωνίας και Ψηφιακό Μάρκετινγκ με κατευθύνσεις:
1. Ψηφιακό Μάρκετινγκ και 2. Διαδικτυακή Επικοινωνία και Δημιουργία Περιεχομένου. Το ΠΜΣ «Νέα Μέσα Επικοινωνίας και Ψηφιακό Μάρκετινγκ» έχει ως αντικείμενο την παροχή εξειδικευμένων γνώσεων και την ανάπτυξη ικανοτήτων αξιοποίησης των Ψηφιακών Μέσων για την Επικοινωνία και το Μάρκετινγκ. Σκοπός του προγράμματος είναι να παρέχει στους μεταπτυχιακούς φοιτητές τη γνώση που είναι απαραίτητη ώστε να εμβαθύνουν σε ειδικά ζητήματα της επιστήμης της Επικοινωνίας και του Μάρκετινγκ και να αναπτύξουν υψηλού επιπέδου επιστημονική σκέψη με επαγγελματικό και ερευνητικό προσανατολισμό.

Σύνταξη: Παναγιώτης Παππάς , Σύμβουλος Σταδιοδρομίας | EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας